آویشن پهن کیلویی کشنده ترین گیاه برای از بین رفتن حشرات

علم اکنون آنچه را که گذشتگان درباره فواید آویشن پهن کیلویی برای سلامت تنفسی می دانستند تأیید می کند.

مطالعه‌ای که به بررسی اثربخشی آویشن برای برونشیت حاد می‌پردازد، نشان داد که به بیمارانی که عصاره آویشن خشک و پامچال شبی داده شده بودند، دریافتند که زمان‌های بهبودی قابل‌توجهی نسبت به افرادی که دارونما دریافت کردند، داشتند.

یک کارآزمایی بالینی دوسوکور و کنترل شده با دارونما نشان داد که بیماران مبتلا به برونشیت حاد که ترکیبی از عصاره آویشن و برگ پیچک دریافت کردند، دو روز زودتر از بیمارانی که دارونما دریافت کردند، 50 درصد کاهش سرفه نشان دادند.

آویشن سرشار از فنل های گیاهی مانند تیمول و کارواکرول است که به شدت ضد اسپاسم هستند و آنها را سرکوب کننده های قوی سرفه می کند.

خواص ضد باکتریایی و خلط آور این گیاه، مخاطی را که سرفه سعی در دفع آن دارد رقیق می کند و در عین حال به آرامی مجاری برونش را التیام و تسکین می دهد.

در نتیجه تحقیقات گسترده، روغن آویشن توسط “کمیسیون E” آلمان در درمان برونشیت، سیاه سرفه و التهاب دستگاه تنفسی فوقانی تایید شده است.

یکی دیگر از استفاده های سنتی از این گیاه که در دنیای علم مورد توجه قرار گرفته است، استفاده از آن به عنوان یک درمان موثر برای گلودرد است.

اسانس آویشن یکی از قوی‌ترین ضد میکروبی‌های طبیعت است که محتوای کالواکرول آن سلاح اصلی در برابر بسیاری از باکتری‌های مختلف است که می‌تواند باعث این وضعیت ناراحت‌کننده شود.

یک مطالعه اخیر لهستانی پاسخ اسانس آویشن را به 120 گونه مختلف باکتری که از بیماران مبتلا به عفونت حفره دهان، دستگاه تنفسی و دستگاه ادراری تناسلی جدا شده بودند، آزمایش کرد.

آنها دریافتند که این روغن فعالیت بسیار قوی در برابر همه سویه های باکتریایی از خود نشان می دهد.

علاوه بر این، حتی در برابر سویه های مقاوم به آنتی بیوتیک نیز اثربخشی را نشان داد. همچنین مشخص شده است که روغن آویشن در برابر گونه های مختلف استافیلوکوک از جمله MRSA موثر است.