انار دانه سیاه ساوه باعث مشکی شدن موهای سفید در سر می شود

انار دانه سیاه ساوه کالری و چربی کمی دارد اما فیبر، ویتامین و مواد معدنی بالایی دارد. فواید آن عبارتند از آنتی اکسیدان ها، سلامت قلب، سلامت ادرار، استقامت ورزش و موارد دیگر.

انار میوه ای گرد و قرمز رنگ است. آنها دارای یک گوشت داخلی سفید هستند که به طور متراکم با دانه های خوراکی ترد و آبدار به نام آریل ها بسته بندی شده است.

آنها ممکن است بیشتر به خاطر آبمیوه های رنگارنگی که اغلب در آن استفاده می شوند شناخته شوند، اما این میوه های منحصر به فرد چیزهای بیشتری برای ارائه دارند.

انار با پتانسیل حمایت از بسیاری از جنبه های سلامت، از ایمنی گرفته تا سلامت مغز، ارزش افزودن به برنامه غذایی سالم شما را دارد.

این مقاله به بررسی فواید تغذیه ای و سلامتی فراوان انار می پردازد دانه های صورتی کوچک داخل انار که به آن آریل می گویند، بخش خوراکی میوه است. در حالی که حذف آنها از گوشت داخلی میوه می تواند کار فشرده ای باشد، مشخصات غذایی و طعم آنها ارزش سرمایه گذاری را دارد.

به طور کلی، انار کالری و چربی کمی دارد اما فیبر، ویتامین و مواد معدنی بالایی دارد آنها همچنین حاوی مقداری پروتئین هستند.

در زیر تغذیه آریل ها در یک میوه متوسط انار آمده است در مقایسه، یک وعده 1/2 فنجان آریل 72 کالری، 16 گرم کربوهیدرات، 3.5 گرم فیبر، 1 گرم چربی و 1.5 گرم پروتئین فراهم می کند.

به خاطر داشته باشید که اطلاعات تغذیه‌ای انار و انار با اطلاعات تغذیه‌ای آب انار که فیبر یا ویتامین C زیادی را تامین نمی‌کند، متفاوت است. این به طور کلی در مورد میوه‌ها صدق می‌کند.

سلول های بدن شما در اثر آسیب ناشی از رادیکال های آزاد. رادیکال های آزاد همیشه در بدن شما وجود دارند، اما وجود بیش از حد آنها می تواند مضر باشد و به تعدادی از بیماری های مزمن کمک کند.

انار سرشار از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات پلی فنلی است که از این آسیب محافظت می کند. ترکیبات فعال زیستی اصلی با فعالیت آنتی اکسیدانی که در انار یافت می شوند، پونیکالاژین ها، آنتوسیانین ها و تانن های قابل هیدرولیز نامیده می شوند.

دریافت آنتی اکسیدان ها از سبزیجات و میوه هایی مانند انار یک راه عالی برای حمایت از سلامت کلی و کمک به پیشگیری از بیماری است.