انواع سنگ شکن شن و ماسه

سنگ شکن چیست و چه کاربردی دارد؟ انواع آن چه تفاوتی باهم دارند و در چه مواردی استفاده می شود؟ سنگ شکن شن و ماسه چه تفاوتی با دیگر سنگ شکن ها دارد؟

در حالت کلی سنگ شکن به دستگاهی گفته می شود که مواد اولیه بزرگ و سنگ های بزرگی که احتیاج به ریز و خرد شدن دارند تا مورد استفاده قرار گیرند، به همین دلیل این دستگاه باعث می گردد که ما از سنگ های به دست آمده از دل کوه استفاده های زیادی ببریم به همین دلیل کیفیت آن برای ما مهم است.

سنگ شکن ها انواع مختلفی دارند، زیرا سنگ هایی که از کوه بدست می آید همه یکسان نیستند و دارای شکل های متفاوتی هستند، هم چنین از نظر سختی و مقاومت این نوع سنگ ها با هم تفاوت دارند به همین خاطر است که جنس و نوع سنگ شکن ها با هم متفاوت است.

اما دو نوع سنگ شکن غلطکی و ضربه ای هست که بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند. سنگ شکن مخروطی غلطکی مواد اولیه داخل آن می شود و با استفاده از لبه های پهنی که داخل دستگاه هست مواد ازبین این لبه ها عبور کرده به همین دلیل این مواد خرد و به اجزای کوچکتری تبدیل می گردد.

هم چنین سنگ شکن ضربه ای مواد از طریق قیفی وارد آن گشته و با استفاده از پیستون هایی که داخل دستگاه موجود است ضربه های محکمی به موارد وارد گشته و این مواد خرد می شوند.

برای تولید شن و ماسه اغلب از سنگ شکن های ضربه ای استفاده می گردد اما در سال های اخیر برخی از کارفرمایان به دلایل هزینه های بالای تعمیرات و نگهداری این نوع سنگ شکن از دیگر سنگ شکن ها برای تولید شن و ماسه استفاده می کنند برای اینکه از این موضوع بیشتر آگاه باشید میتوانید با کارشناسان ما در این زمینه در ارتباط باشید.