انواع سنگ شکن

انواع چکش و انواع مته از دیگر نام های پیکور مورد استفاده در تخریب بتن، سنگ و آسفالت می باشد که برای دسته بندی آسانتر می توان آنها را بر اساس قطر چاک و قدرت دسته بندی کرد و از کوچکترین تا متوسط ​​این ابزار به نام مته، بزرگترین آنهاست. در زیر به عنوان چکش شناخته می شود.


مته نوعی مته هیبریدی یا مته دو خطی است که حاصل ترکیب مته چکشی با انواع چکش است و به مته سه کاره، چکشی و چکشی معروف است. به طور کلی این دستگاه ها دارای سه کارکرد مته ساده برای حفاری فولاد و فلزات، مته چکشی برای حفاری در بتن، صادرات سنگ و مصالح ساختمانی و در نهایت حالت چکش غیر چرخشی هستند که برای برش و تخریب بتن با استفاده از قلم های فولادی استفاده می شود. می دانیم که مکانیزم چکش چکش مکانیکی است و نیروی ضربه بسیار کمتری نسبت به چکش دارد و عموماً برای صدمات با حجم زیاد و طولانی مدت مناسب نیست و آسیب جدی به دستگاه وارد می کند.

می توان گفت که این نوع مته بتن با توجه به گستردگی چکش ها به دلیل وزن سبک و حجم کم برای تخریب محدود بتن، کندن دیوارها، کندن کاشی و سرامیک از کف و دیوار، کندن سنگ از نما، بهترین و مناسب ترین است. ایجاد حفره در سنگ و بتن و آسیب محدود. این نوع چکش ها در چهار فلوت و پنج فلوت دو نوع موجود می باشند که نوع چهار فلوت سبک تر و سایز مته کوچکتری نسبت به نوع پنج فلوت دارد و در بین پنج نوع فلوت شکن بزرگتر است.

سنگ قیمتی

ابزار متوسط ​​دیگر چکش است که معمولاً دو منظوره است و در دو حالت مته چکشی و چکشی قابل تنظیم است. استاندارد خاصی برای نامگذاری این ابزارها وجود ندارد، اما آنچه در مورد نحوه کار و مکانیسم این ابزارها می توان گفت ابزارهایی هستند که دارای سه کارکرد و سه حالت مته ساده، مته ضربه ای و چکش هستند، این نوع چکش ها دارای دو نوع هستند. حالت های حفاری

چکش یا چکش برقی در واقع ابزاری بدون قابلیت سوراخ کاری است و همانطور که از نامش پیداست برای تخریب بتن استفاده می شود و با چسباندن انواع مدادهای نوک تیز و لقمه های صاف به بتن برخورد کرده و از بین می برد.

انواع سنگ شکن ها و سنگ ایرانی در اندازه های مختلف موجود بوده و اساسا بر اساس وزن انتخاب و خریداری می شوند. انواع سنگ شکن در وزن های حدود 5 کیلوگرم تا حدود 15 کیلوگرم و البته 30 و 32 کیلوگرم موجود است، اما در اینجا برای دسته بندی آسان تر به دو دسته پیکور و سنگ شکن تقسیم می شوند.