با خودرن عناب در بازار مشهد سبب مرگ روستاییان در قوچان شد

جالب‌ترین فواید عناب در بازار مشهد برای سلامتی شامل توانایی آن در کند کردن احتمال پیشرفت سرطان، بهبود سلامت پوست، کمک به کاهش وزن، پاکسازی خون، کاهش استرس، تحریک خواب آرام، تقویت ایمنی، محافظت از کبد، افزایش تراکم مواد معدنی استخوان است.

عناب ممکن است به عنوان یک نام میوه عجیب به نظر برسد، اما ذخیره کننده مواد مغذی است. این یک غذای بسیار قدرتمند است که برای میلیون‌ها نفری که ارزش واقعی آن را می‌دانند، یک مشت سالم است.

اگرچه نام های رایج آن خرمای سرخ و خرمای کره ای است، اما طبقه بندی علمی عناب Ziziphus jujuba است.

عناب معمولاً یک درختچه یا درخت کوچک با گلبرگ‌های سبز متمایل به زرد و میوه‌های درختی است که به اندازه خرما هستند و از قهوه‌ای تا سیاه مایل به ارغوانی متغیر هستند.

این میوه ها بومی جنوب آسیا از جمله جنوب و مرکز چین هستند. با این حال، اکنون به سایر نقاط جهان، در درجه اول اروپا، معرفی شده است و در بسیاری از فروشگاه های واردات میوه های عجیب و غریب موجود است.

شگفت انگیزترین چیز در مورد میوه عناب این است که بیش از 10000 سال سابقه دارد و در این تاریخ بیش از 400 رقم مختلف یافت می شود.

از نظر مصارف آشپزی، مشت عناب به صورت میوه، نبات خشک و یا به صورت آبغوره مصرف می شود. در برخی کشورها، گودال‌ها را جدا می‌کنند و گوشت آن را با شکر و سایر میوه‌ها به شکل کیکی می‌کوبند که می‌تواند در آفتاب خشک شود.

صرف نظر از نحوه خوردن عناب، آنتی اکسیدان های قوی و ترکیبات ارگانیک موجود در این میوه چشمگیر طیف وسیعی از اثرات مثبت را به شما می دهد. اکنون، بیایید نگاهی عمیق‌تر به بسیاری از فواید سلامتی عناب بیندازیم.

برای افرادی که از بی خوابی یا بی قراری رنج می برند، مصرف عصاره دانه های میوه عناب می تواند درمان خوبی باشد.

طبیعت تسکین دهنده ترکیبات آلی موجود در این میوه مفید می تواند بدن و ذهن را آرام کند، بنابراین اگر متوجه شدید که شب ها نمی توانید بخوابید، شاید یک جوشانده کوچک عناب دقیقا همان چیزی باشد که نیاز دارید.