با شیره خرما طبیعی ماشین و موبایل خود را ضدعفونی کنید

درختان خرما به طور گسترده در مناطق خشک و نیمه خشک جهان مانند شمال آفریقا، شبه جزیره عربستان و ایران رشد می کنند. در جنوب تونس، نخل خرما نقش مهمی دارد زیرا منبع اصلی دستمزد و اساس اقتصاد مردم ساکن در صحرای تونس است.

در اقتصاد ملی نیز در موقعیت ممتازی قرار دارد. در واقع، مقدار خرمای صادر شده در سال 2004 به 40.72 میل تن رسید که تقریباً 11.04 درصد از کل مقدار خرمای صادر شده در جهان و 85.91 میلیون دلار آمریکا به ارزش را تشکیل می دهد.

رقم “دگلت نور” به دلیل خواص حسی و تغذیه ای بالا، بیشترین استقبال را دارد این بیش از 60 درصد نخل تونس پرورش یافته را نشان می دهد.

شیره خرما طبیعی یک آب میوه محبوب است که با ضربه زدن به درختان خرما به روش محلی که قبلا توسط Barreveld توضیح داده شده است، به دست می آید.

دوره های جمع آوری در فصل بهار است و تقریباً به مدت چهار ماه با بازده 8 تا 10 لیتر در روز و نخل پخش می شود “لاگمی” به دلیل طعم شیرین و طعم معمولی آن مورد قدردانی قرار می گیرد.

شیره تازه دارای pH تقریباً خنثی است که زمانی که شیره در طول زمان جمع آوری در معرض تخمیر خود به خودی قرار می گیرد، می تواند به سرعت کاهش یابد.

مطالعات متعددی به منظور ارزش بخشیدن به محصولات خرما مانند گوشت خرما، هسته خرما، و غیره انجام شد. به عنوان یک آبمیوه تازه یا نوشیدنی الکلی. شایان ذکر است که شیره حاصل از چندین درخت نخل مانند به طور گسترده در کشورهای آسیایی برای تولید شکر خرما استفاده می شود که برای تهیه کیک، دسر، پوشش غذایی یا مخلوط کردن با نوشیدنی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

نیز برای جمع آوری شیره ای که در سریلانکا، هند، فیلیپین، اندونزی و در غرب آفریقا به نوشیدنی الکلی به دست آمده از تخمیر طبیعی تبدیل می شود، ضربه می زنند.

این کار با هدف بررسی شیره خرما “لاگمی” از رقم دگلت نور به منظور ارائه اطلاعات جدید در مورد ترکیب شیمیایی و خواص عملکردی انجام شد.

شیره خرما به دلیل تخمیر الکلی یک محصول ناپایدار است آگاهی از ویژگی‌های فیزیکوشیمیایی آن به منظور توسعه برخی روش‌های ارزش‌گذاری مانند تولید شیره خرما، شربت شیره خرما یا قندهای شیره خرما ضروری است.