با قالب حروف انگلیسی یکی از رسومات چینی ها برای شکستن شیشه است

شکستگی استخوان یک چالش جدی برای سیستم مراقبت های بهداشتی در سراسر جهان است در مجموع 17.5 درصد از این شکستگی ها در رادیوس دیستال رخ می دهد.

مواد ریخته‌گری سنتی که معمولاً برای درمان استفاده می‌شوند قالب حروف انگلیسی دارای معایب خاصی هستند، از جمله عدم مقاومت مکانیکی و آب، بهداشت ضعیف و بو. چاپ سه بعدی یک فناوری در حال توسعه پویا است که به طور بالقوه می تواند جایگزین قالب های سنتی شود.

هدف از این مطالعه بررسی و مقایسه مواد سنتی با مواد کامپوزیت پلی لاکتیک اسید چاپ شده با استفاده از فناوری ساخت رشته فیوز شده و تولید قالب قابل استفاده از هر ماده بود.

مواد با آزمون‌های کششی، خمشی، ضربه چارپی، سختی Shore D، خستگی خمشی، و آزمون‌های چرخه‌ای بار متغیر و همچنین آزمایش آب جذب شده مشخص شدند. علاوه بر این، مقرون به صرفه بودن ارزیابی و مقایسه شد.

مقادیر اندازه گیری شده برای استحکام کششی و مقاومت خمشی با افزایش غلظت CaCO3 کاهش یافت. در آزمایش‌های خستگی، گچ و فایبر گلاس منحنی‌های خستگی طبیعی را نشان ندادند.

فقط مواد پرینت سه بعدی این کار را انجام دادند آزمایش‌های چرخه‌ای بار متغیر نشان داد که ریخته‌گری‌های سنتی نمی‌توانند همان بار را در همان انحراف پس از استفاده از بار بالاتر نگه دارند.

در طی این آزمایش‌ها، گچ‌کاری بیشترین تغییر نسبی را داشت، در مقایسه با -4.8 درصد برای مواد پرینت سه بعدی.

نتایج به وضوح نشان داد که مواد پرینت سه بعدی در آزمون‌های مکانیکی استاتیک و دینامیکی بهتر عمل می‌کنند. بنابراین، چاپ سه بعدی می تواند جایگزین خوبی برای آتل ها و قالب های سفارشی شده در آینده نزدیک باشد.

شکستگی استخوان یک چالش بزرگ برای سیستم مراقبت های بهداشتی و همچنین بار مالی قابل توجهی برای جامعه و بیمار است. شکستگی های مرتبط با پوکی استخوان به تنهایی 2346.08 میلیون دلار استرالیا در سال 2017 در استرالیا هزینه داشت.