تاسیسات سنگ شکن شن و ماسه

در ایران از چه نوع ماشین آلات سنگ شکن شن وماسه استفاده می شود و دلیل این استفاده در کشور چیست؟ و تاسیسات آنها چگونه است و به چه صورتی کار می کنند؟

دستگاه های مختلفی برای تبدیل شن و ماسه داریم اما، در حال حاضر در ایران از دو نوع آن استفاده می شود و در واقع همین دو نوع کاربرد دارد و بقیه دستگاهها چون تکنولوژی بالایی دارند و هزینه تعمیر و نگهداری آن بالاست، استهلاک بالایی دارند و عوض کردن قطعات و تاسیسات آن نیاز به تخصص و زمان زیادی دارد.

برای آنکه بدانیم که تاسیسات و قطعات این نوع سنگ شکن ها به چه صورتی است اول از همه باید بفهمیم که چگونه کار میکند و به چه ترتیبی این سنگ کلوخه ها را تبدیل به شن و ماسه می کند.

دو نوع سنگ شکن در ایران مورد استفاده ولقع می شود دستگاه سنگ شکن کوچک ضربه ای که با استفاده از پمپ های جریان هوا داخل این ماشین آلات سنگ کلوخه ها را به هم می کوبد و خرد می شوند و تبدیل به شن وماسه می شود.

سنگ شکن غلطکی که با استفاده از دو غلطک یکسان که رو به روی هم قرار دارند و خلاف جهت همدیگر حرکت می کند این سنگ کلوخه ها از بین غلطک ها عبور می کند و ریز می شود و تبدیل به شن و ماسه می شود.