تنها با گرفتن یخچال ویترینی هیمالیا می توانید برنده چند دستگاه خانه شوید

یخچال ویترینی هیمالیا یک سیستم باز است که گرما را از یک فضای بسته به یک منطقه گرمتر، معمولا یک آشپزخانه یا اتاق دیگر دفع می کند. با دفع گرما از این ناحیه، دمای آن کاهش می یابد و به غذا و سایر اقلام اجازه می دهد در دمای خنک باقی بمانند.

به نظر می رسد یخچال ها قانون دوم ترمودینامیک را نقض می کنند، اما دلیل اصلی که آنها این کار را نمی کنند، کار مورد نیاز به عنوان ورودی سیستم است. آنها در اصل پمپ های حرارتی هستند، اما به جای گرما برای خنک کردن یک منطقه کار می کنند.

طبق قانون دوم ترمودینامیک، گرما همیشه به طور خود به خود از گرم به سرد جریان دارد و هرگز برعکس. یخچال با وارد کردن کار باعث می شود گرما از سرد به گرم منتقل شود و فضای داخل یخچال خنک شود. این کار را با دنبال کردن مراحل زیر انجام می دهد، که می تواند تا حدودی با کمک شکل تجسم شود.

کاری وارد می شود که یک مایع خنک کننده را فشرده می کند و دمای آن را بالاتر از دمای اتاق افزایش می دهد گرما از این خنک کننده به هوای اتاق جریان می یابد و دمای مایع خنک کننده را کاهش می دهد.

مایع خنک کننده منبسط می شود و کمتر از دمای داخل یخچال خنک می شود گرما از یخچال به مایع خنک کننده جریان می یابد و دمای داخل آن را کاهش می دهد.

این فرآیند چرخه ای است و اجازه می دهد تا یخچال ها تا زمانی که لازم است کار کنند. کار مورد نیاز به عنوان ورودی سیستم توسط معادله داده می شود.

با متغیرهایی که در شکل نشان داده شده اند این معادله نشان می دهد که یک یخچال باید گرمای بیشتری نسبت به خارج از داخل به اتاق تخلیه کند. این پیامدهای مهمی برای اینکه آیا می‌توانید با باز گذاشتن درب یخچال اتاق را خنک کنید یا خیر، دارد.