تولید سنگ شکن

دارای چندین پیکربندی محفظه داخلی بسته به سایندگی سنگ معدن است. به عنوان مثال می توان به پیکربندی های  و  اشاره کرد  این واحدها معمولاً با 5 تا 6 پروانه یا چکش فولادی با حلقه ای از سندان های نازک کار می کنند. سنگ برای برخورد به سندان ها ضربه می زند یا شتاب می گیرد، پس از آن قطعات شکسته شده به داخل لوله تخلیه و روی تسمه نقاله محصول می ریزند. این فرآیند کاهش اندازه ضربه توسط کویوویچ  و جورجویچ و همکاران مدلسازی شد. (2003) با استفاده از ابعاد و سرعت روتور و ویژگی های شکست سنگ اندازه گیری شده در آزمایشگاه. دانلود تصویر در اندازه واقعی وارد شوید.

سنگ قیمتی

سنگ شکن ها به طور گسترده ای به عنوان مرحله اولیه برای تولید محصول ذرات ریزتر از حدود 50 تا 100 میلی متر در اندازه استفاده می شوند. صادرات سنگ و سنگ شکن های فکی، چرخشی و مخروطی بر اساس فشار، آسیاب برشی بر اساس برشی و سنگ شکن چکشی بر اساس ضربه طبقه بندی می شوند.

یک سنگ شکن فکی اساساً از دو صفحه خرد کننده تشکیل شده است که به یکدیگر متمایل شده اند و یک دهانه افقی را در مرزهای پایینی خود تشکیل می دهند. مواد بین یک صفحه ثابت و یک صفحه متحرک با فشار رفت و برگشتی خرد می شوند تا زمانی که محصول خرد شده به اندازه ای کوچک شود که از شکاف بین صفحات خرد کن عبور کند. سنگ شکن های فکی کاربرد وسیعی برای مواد شکننده پیدا می کنند. به عنوان مثال، از آنها برای خرد کردن کیک مس متخلخل استفاده می شود.

سنگ شکن چرخشی شامل یک مخروط جامد است که روی یک محور گردان قرار می گیرد و در داخل یک بدنه توخالی قرار می گیرد که دارای اضلاع شیب دار مخروطی یا عمودی است. هنگامی که سطوح خرد کننده به یکدیگر نزدیک می شوند و محصولات خرد شده از طریق دهانه تخلیه می ریزند، مواد خرد می شوند.

سنگ شکن های چکشی یا به عنوان سنگ شکن اولیه یک مرحله ای یا به عنوان سنگ شکن ثانویه  و تاجر سنگ قیمتی برای محصولات یک سنگ شکن اولیه استفاده می شود. آنها به طور گسترده ای برای خرد کردن ضایعات فلزی سخت برای فرآیندهای مختلف بازیافت فلزات سخت استفاده می شوند.

چکش های محوری آویزانی هستند و بر روی محورهای افقی که به طور متقارن در امتداد محیط روتور قرار گرفته اند نصب می شوند و خرد شدن با برخورد قطعات مواد با چکش های متحرک با سرعت بالا و در اثر تماس با صفحات شکن صورت می گیرد. یک توری یا صفحه نمایش استوانه ای در زیر روتور قرار می گیرد. مواد به اندازه ای کوچک می شوند که از دهانه های توری یا صفحه عبور می کنند. اندازه محصول را می توان با تغییر فاصله میله های رنده یا باز شدن صفحه تنظیم کرد.

ویژگی سنگ شکن های چکشی، ظاهر شدن فشار هوای بالا در واحد تخلیه سنگ شکن و فشار کم در ناحیه اطراف شفت نزدیک به سطح داخلی دیواره های جانبی بدنه است. بنابراین، سنگ شکن و سنگ ایرانی های چکشی نیز به عنوان فن های فشار اجباری عمل می کنند. این ممکن است منجر به آلودگی محیط زیست و از دست دادن محصول در بخش های پودری ریز شود.

طراحی برای یک سنگ شکن چکشی (شکل 2.6) اساساً امکان کاهش فشار هوای بالا در واحد تخلیه سنگ شکن را فراهم می کند [5]. منطقه A در زیر صفحه نمایش از طریق دنده ها و منافذ توخالی در دیواره های جانبی بدنه با ناحیه B در اطراف شفت نزدیک به سطح داخلی دیواره های جانبی بدنه ارتباط برقرار می کند. در نتیجه گردش مواد معلق در گاز بین مناطق A و B برقرار شده و فشار زیاد هوا در واحد تخلیه سنگ شکن کاهش می یابد که در صادرات سنگ مرمریت از این سنگ شکن استفاده می کنند.