خرید سنگ شکن

تمام سنگ شکن ها را می توان به دو گروه اصلی طبقه بندی کرد. سنگ شکن های فشاری که مواد را فشار می دهند تا شکسته شود و سنگ شکن های ضربه ای با استفاده از اصل ضربه های سریع برای خرد کردن مواد. سنگ شکن های فکی، سنگ شکن های چرخشی و سنگ شکن مخروطی بر اساس اصل فشرده سازی عمل می کنند. سنگ شکن های ضربه ای به نوبه خود از اصل ضربه استفاده می کنند.

سنگ شکن های فکی عمدتا به عنوان سنگ شکن های اولیه استفاده می شوند. هدف اصلی آنها این است که مواد را به اندازه ای کوچک کاهش دهند که بتوان آن را توسط نوار نقاله به مراحل خرد کردن بعدی منتقل کرد.

همانطور که از نام آن پیداست، سنگ شکن های فکی سنگ و سایر مواد را بین فک ثابت و متحرک کاهش می دهند. فک متحرک روی پیتمنی که حرکت رفت و برگشتی دارد سوار می شود و فک ثابت در جای خود باقی می ماند. هنگامی که مواد بین دو فک قرار می گیرند، فک ها سنگ های بزرگتر را به قطعات کوچکتر فشرده می کنند.

دو نوع اصلی سنگ شکن فکی وجود دارد: تک ضامن و دو ضامن. در سنگ شکن  و سنگ ایرانی فکی تک ضامن، یک محور غیرعادی در بالای سنگ شکن قرار دارد. چرخش شفت، همراه با صفحه ضامن، یک عمل فشاری ایجاد می کند.

سنگ قیمتی

سنگ شکن دو ضامن دارای دو شفت و دو صفحه ضامن است. شفت اول یک محور چرخشی در بالای سنگ شکن است، در حالی که شفت دیگر یک محور غیرعادی است که هر دو صفحه ضامن را به حرکت در می آورد.

حرکت جویدن، که باعث فشرده شدن هم در ورودی و هم در تخلیه مواد می شود، در مقایسه با فک ضامن دوتایی با اندازه مشابه، به فک تک ضامن ظرفیت بهتری می دهد. سنگ شکن ها و صادرات سنگ فکی متسو همگی تک ضامنی هستند.

سنگ شکن های چرخشی اغلب در مرحله خردایش اولیه و کمی کمتر در مرحله ثانویه استفاده می شوند. سنگ شکن های چرخشی دارای شفت نوسانی هستند. این ماده در یک حفره خرد کننده، بین یک عنصر ثابت خارجی (بوش کاسه) و یک عنصر متحرک داخلی (جبه) که بر روی مجموعه شافت نوسانی نصب شده است، کاهش می یابد.

تکه تکه شدن مواد ناشی از فشرده سازی مداوم بین آسترهای اطراف محفظه است. یک اثر خرد شدن اضافی بین ذرات فشرده رخ می دهد و در نتیجه سایش کمتری از آسترها ایجاد می شود.

سنگ شکن های چرخشی مجهز به سیستم تنظیم تنظیم هیدرولیک هستند که امکان تنظیم درجه بندی مواد خرد شده را فراهم می کند. سنگ شکن های مخروطی از نظر تکنولوژی شبیه سنگ شکن های ژیراتوری هستند، اما بر خلاف سنگ شکن های ژیراتوری، سنگ شکن های مخروطی در مراحل خردایش ثانویه، سوم و چهارم محبوب هستند. با این حال، گاهی اوقات، اندازه دانه مواد فرآوری شده به اندازه کافی کوچک است و به مرحله سنتی خرد کردن اولیه نیازی نیست. در این موارد، سنگ شکن های مخروطی نیز می توانند مرحله اول فرآیند خرد کردن را انجام دهند.