سرخپوستان مربای آلو سیاه را به حیوانات خود می دهند

مربای آلو سیاه و مارمالاد اغلب به طور نامشخص در زبان روزمره استفاده می شوند. ما از هر دو برای نشان دادن یک آماده سازی مبتنی بر میوه و شکر با قوام قابل پخش استفاده می کنیم: تا اینجا همه درست است!

سپس ژله های میوه ای داریم که با ژله های اولی متفاوت هستند زیرا سفت هستند، با شکر پوشیده شده و خوشمزه هستند.

اگر بخواهیم موارد را دقیق‌تر بیان کنیم، باید موارد زیر را متمایز کنیم:

مربا : فرآورده ای با حداقل 35 درصد میوه و شکر افزوده است. فرض کنید درصد میوه بالاتر از 45 درصد باشد. در این صورت، می‌توانیم از عبارت Extra Jam استفاده کنیم که با درصد کمتری از قند اضافه شده مشخص می‌شود به طور کلی، محتوای شکر نهایی مربا حدود 55 تا 60 درصد است که با توجه به شیرینی دستور غذا متفاوت است.

مارمالاد: مانند مربا، اما نشان دهنده ی تهیه شده از مرکبات است. بنابراین، گفتن «مارمالاد لیمو» صحیح است، اما نهمارمالاد هلو است.

کمپوت: این فرآورده ها شبیه مربا هستند اما از نظر میزان قند متفاوت هستند که معمولاً بین 100 تا 200 گرم در هر کیلو میوه متغیر است و غلظت قند در دستور پخت حدود 13 تا 15 درصد است. بنابراین عمر مفید کمپوت ها بسیار کوتاه تر از مربا یا مارمالاد است.

ژله‌های میوه‌ای: مانند مربا، مقدار شکر بیشتری دارند و فرآیند ژل شدن آن‌ها برای برش مناسب است.

از آنجایی که ما مجبور نیستیم در خانه برچسبی روی آماده سازی بگذاریم، می توانیم همانطور که عادت کرده ایم از عبارت مربا یا مارمالاد استفاده کنیم و هیچ کس ناراحت نخواهد شد.

آنها قلب دستور غذا را نشان می دهند و در حالت ایده آل، می توانیم مربا یا مارمالاد را با انواع مختلف میوه ها تهیه کنیم. دستور غذا باید میوه هایی را انتخاب کنید که به خوبی پاره شده باشند تا مقدار مناسبی شکر و عطری ماندگار به دست آید.

قبل از تهیه دستور غذا، میوه ها باید به خوبی در آب سرد شسته شوند. فقط در صورت وجود میوه های کثیف، پیشنهاد می کنم از یک ضد عفونی کننده مواد غذایی استفاده کنید و مراقب شستشوی صحیح آن باشید.