فواید روغن ارده کنجد سفره آرا شامل کمک به آرتریت روماتوئید، مبارزه با رادیکال های آزاد، مفید برای مو، غنی از چربی های غیر اشباع، بهبود سلامت دهان، کمک به حرکات روده، کاهش فشار خون، کمک به مبارزه با استرس و افسردگی، کمک به پیشگیری از دیابت، کاهش سرعت پیری پوست، یک ضد آفتاب طبیعی است، به بهبود سلامت چشم کمک می کند و استحکام استخوان ها را بهبود می بخشد.

روغن کنجد که به نام روغن زنجبیل نیز شناخته می شود، فقط یک چاشنی نیست. این روغن همه کاره است که می تواند پوست شما را مرطوب کند، با علائم پیری مبارزه کند، قفل های شما را سالم نگه دارد و به عنوان روغن پایه برای تقریبا تمام روغن های گیاهی عمل کند. و، این تازه آغاز است.

روغن کنجد بسیاری از فواید سلامت چشمگیر دیگر از جمله مدیریت اضطراب و استرس، حفظ سلامت قلب، کاهش فشار خون و موارد دیگر را ارائه می دهد. روغن آجیلی و زرد رنگ سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید برای شماست، بدون ذکر طعم، آنها را به یک مکمل عالی برای رژیم غذایی روزانه شما تبدیل می‌کند.

مس برای ساخت گلبول های قرمز، ساخت بافت همبند و سالم نگه داشتن اعصاب و عروق خونی ضروری است. مس همچنین یک ماده معدنی ضد التهاب است.

بنابراین گفته می شود که اثرات مثبتی در تسکین دردهای آرتروز دارد. یک فنجان دانه کنجد حاوی حدود 5.9 میلی گرم مس است. کلسیم، منیزیم و روی موجود در دانه‌های کنجد نیز به تقویت استخوان‌ها، مفاصل و رگ‌های خونی کمک می‌کنند.

در مقایسه با دانه های کنجد، روغن کنجد ممکن است به دلیل فرآیند استخراج حاوی مواد معدنی کمتری باشد.

مبارزه با رادیکال های آزاد غذایی که می خوریم، الکلی که مصرف می کنیم و محیطی که در آن زندگی می کنیم، رادیکال های آزاد تولید می کنند.

آنها به نوبه خود به DNA، سلول ها و پروتئین ها آسیب می رسانند و ممکن است منجر به بیماری های مختلفی از جمله آلزایمر و پارکینسون و سرطان شوند. شواهد جدید حاکی از آن است که روغن کنجد نیروگاهی از آنتی اکسیدان ها به ویژه سزامول است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *