عرق نعنا دو لیتری در یک هفته به وزن دلخواه خود برسید

استفاده از عرق نعنا دو لیتری در پخت و پز را نمی توان به ظروف محدود کرد، زیرا استفاده از آن هر غذایی را که به آن اضافه می کنیم بهبود می بخشد.

نعناع اضافه شده به هر غذایی طعم روشنی می دهد و استفاده از نعنا در کشورهای خاورمیانه رایج است.

در غذاهای هندی، نعنا نقش اصلی را ایفا می کند. چاتنی نعناع معروف است، زیرا تهیه آن آسان است.

عرق نعنا مخلوط شده با زنجبیل، نارگیل، فلفل سبز و نمک با هم یک چاتنی درست می کند. این چاتنی با پانی پوری، یک غذای خیابانی بسیار معروف هندی، به خوبی هماهنگ می شود.

نعنا را در فصل تابستان نیز برای کاهش حرارت به کشک اضافه می کنند. همچنین در سالاد و سس استفاده می شود. نعنا نیز به بریانی، یک غذای مغول که هندی‌ها در آن زندگی می‌کنند، اضافه می‌شود

عرق نعنا را می توان به چای اضافه کرد و همچنین وقتی به چای سبز اضافه شود آن را خوش طعم تر می کند. برگ نعنا را به خورش سبزیجات در غذاهای هندی اضافه می کنند. در غذاهای هندی، نعناع را به دلیل بوی با طراوت آن اضافه می کنند تا به غذاها رنگی پایان دهد.

آب سبز یک غذای مدیترانه ای است که سالم و کم کالری است. با نعناع، خیار، کاهو، اسفناج و زنجبیل تهیه می شود. اپل اختیاری است. این مواد همراه با آب آسیاب شده و ظرف آماده مصرف است.

برای سالم شدن کامل آن، می توانید به جای اضافه کردن شکر، شیر بادام، موز و خرما را اضافه کنید تا طعم شیرینی به آن بدهد. چاتنی نعناع نیز یکی دیگر از غذاهای معروف هندی است.

سالاد نعنا نیز سالم است و به رژیم غذایی شما کالری اضافه نمی کند. این را می توان به عنوان میان وعده میان روز یا میان وعده عصر مصرف کرد.

برای تهیه این غذا فقط به برگ نعنا، خیار و پیاز نیاز دارید. یک خیار را برش دهید و گوشت آن را با قاشق بتراشید. این به جلوگیری از خیس شدن غذا کمک می کند و ظرف را ترد نگه می دارد.

حالا برگ نعناع و پیاز را با هم اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. در صورت تمایل می توانید کمی کشک و چاشنی اضافه کنید. این غذا سالم است و ذائقه شما را نیز راضی می کند