مصرف کشک کاله در دوران بارداری دچار فشار خون بالا در جنین می شود

کشک کاله برای افرادی که مشکلات گوارشی دارند مفید است. با متعادل کردن سطح اسید و در نتیجه سطح pH متعادل، سوء هاضمه و تحریک پذیری معده را درمان می کند.

کشک همچنین حاوی پروبیوتیک ها یا باکتری های زنده مانند لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتری است. این باکتری ها سیستم گوارشی را تقویت کرده و شرایطی مانند نفخ، سندرم روده تحریک پذیر، اسهال خونی، یبوست، اختلالات گوارشی و اسهال را کاهش می دهند.

همچنین عوارض جانبی آنتی بیوتیک ها بر سیستم گوارشی را کاهش می دهد در انتخاب کشک مناسب همیشه به برچسب ها توجه کنید. حرارت دادن در ماست پاستوریزه باکتری های سالم یا پروبیوتیک های موجود در کشک را از بین می برد، بنابراین همیشه از کشک که با کشت های زنده فعال مشخص شده است استفاده کنید.

مصرف مداوم کشک به مدت 8-2 هفته می تواند درد معده را در افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر کاهش دهد.

کشک همچنین به جذب مواد مغذی از غذاهای مختلف کمک می کند همچنین افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز می توانند از این محصول لبنی لذت ببرند زیرا در طی تخمیر این قند لاکتوز به اسید لاکتیک تبدیل می شود.

کشک یکی از محبوب ترین درمان های خانگی برای پوست و مو برای قرن ها است. همه خانواده های هندی فواید کشک یا داهی را برای پوست و مو می دانند. به عنوان یک نرم کننده طبیعی مو استفاده می شود که بافتی صاف و براق به مو می دهد.

خواص ضد میکروبی و اسید لاکتیک آن به از بین بردن شوره سر از پوست سر کمک می کند. مالیدن خمیر آن با حنا شوره سر را از بین می برد و موها را براق و نرم می کند.

کشک منبع خوبی از روی و ویتامین E است که برای داشتن پوستی خوب ضروری است. بنابراین برای داشتن پوستی درخشان و سالم، کشک را می توان در بسیاری از پک های صورت استفاده کرد و یا می توان آن را به طور مستقیم استفاده کرد.

به عنوان یک سفید کننده طبیعی عمل می کند و چهره ای روشن می بخشد. می توانید با آرد گرمی و آرد جو دوسر یک پک صورت درست کنید.