پزشکان ترشیجات برای کبد چرب به عنوان راه درمان حیوانات وحشی معرفی کردند

ترشیجات برای کبد چرب دیپ یا چاتنی از سبزیجات برگدار یا گیاهانی مانند گشنیز، برگ کاری، اسفناج، جعفری و تاج خروس تهیه می شود. انواع تخمیر شده مانند کیمچی روش های جالب و اشتها آور برای وادار کردن کودکان به خوردن سهم خود از سبزیجات و گیاهان برگی هستند که ممکن است برای آنها خسته کننده باشد.

خوردن ترشی تازه نه تنها طعم خوبی دارد، بلکه ممکن است ویتامین های ضروری مانند ویتامین C، ویتامین A، ویتامین K، فولات و مواد معدنی مانند آهن، کلسیم و پتاسیم را تامین کند.

ویتامین‌ها و مواد معدنی ریزمغذی‌های حیاتی هستند که ممکن است از ما در برابر بیماری‌ها محافظت کنند، به تقویت ایمنی، تقویت استخوان‌ها، تقویت بینایی و بیماری‌های مختلف کمک کنند.

مطالعات نشان داده اند که مصرف ترشی های حاوی سرکه ممکن است به کنترل سطح قند خون کمک کند. به گفته انجمن دیابت آمریکا، سرکه ممکن است به افزایش حساسیت به انسولین در افراد مبتلا به مقاومت به انسولین یا دیابت نوع 2 کمک کند، به خصوص پس از مصرف یک وعده غذایی پر کربوهیدرات.

اسید استیک موجود در سرکه مسئول این پدیده است. با این حال، باید مراقب بود که از مصرف ترشی شور خودداری شود زیرا نمک اضافی باعث افزایش فشار خون می شود.

در هند، انگور فرنگی هندی یا آملا یکی از میوه های مورد علاقه ترشی است. “درمان گیاهی برای بیماری های رایج” توسط آچاریا ویپول رائو، می گوید که بسیاری معتقدند که این میوه دارای چندین فواید سلامتی بر اساس درمان های آیورودا است.

از آنجایی که آمله یک میوه فصلی است، ترشی نارس آمله تهیه و نگهداری می شود. در برخی از خانواده های هندی مرسوم است که ترشی آملا را به عنوان اولین غذا یا پیش غذا میل کنند زیرا اعتقاد بر این است که ترشی آملا هضم غذا را بهبود می بخشد.

جدا از فوایدی مانند بهبود هضم، ترشی آملا یا انگور فرنگی ممکن است خواص محافظتی کبدی داشته باشند. یک مطالعه منتشر شده در Botany Research International نشان داد که وقتی عصاره آملا به حیوانات آزمایشگاهی با سمیت کبدی یا آسیب کبدی ناشی از مواد شیمیایی تجویز شد، آسیب به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

این پیامدهای مثبتی برای محافظت از کبد در جمعیت های انسانی دارد، با این حال، باید تحقیقات بیشتری برای بررسی این نتایج انجام شود.