گزنه در بازار با قیمت پایین به مردم داده می شود

گزنه در بازار، گیاهی است چند ساله از تیره گزنه از خانواده گزنه ساقه صاف و سبز، چهار گوش، با کلنشیم لاکونار در هر گوشه است بسته های فیبروواسکولار می تواند 12-20 باشد.

برگها در بالا سبز تیره و در زیر کم رنگ تر، مستطیل یا بیضی شکل، متقابل، در قسمت پایه قلب، دندانه دار هستند تریکوم های گزنده هم ساقه ها و هم برگ ها را می پوشانند.

و حاوی مایعی غنی شده از هیستامین، استیل کولین و سروتونین هستند گل‌های دوپایه کوچک یا نر یا ماده در گل‌آذین‌های جداگانه، قهوه‌ای تا سبز مایل به رنگ هستند که به‌صورت نژادی در بغل برگ‌های بالایی دیده می‌شوند و از ماه می تا سپتامبر هر سال گل می‌دهند.

ریزوم وجود دارد و ریشه آن معمولاً بیارک است فلاونوئیدها، تانن ها، ترکیبات فرار، اسیدهای چرب، پلی ساکاریدها، ایزولکتین ها، استرول ها، ترپن ها، پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ترکیبات شیمیایی اصلی U. dioica هستند.

در این زمینه، فلاونوئیدها و مشتقات اسید کافئیک به فعالیت های ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد درد عصاره برگ گزنه کمک می کنند به طور خاص، اثر ضد التهابی عصاره های اتانولی برگ های U. dioica ناشی از مهار مسیر NF-kB است.

که در نهایت آزادسازی سیتوکین های التهابی را تنظیم می کند از سوی دیگر، بیمار مبتلا به هیپرپلازی خوش خیم پروستات ممکن است.

به لطف حداقل سه مکانیسم مختلف از درمان عصاره ریشه گزنه بهره مند شود: لیگنان های حاصل از عصاره آبی ریشه گزنه که اتصال گلوبولین اتصال دهنده هورمون جنسی را مهار می کند.

به گیرنده های روی غشای پروستات انسانی که در پاتوژنز BPH نقش دارند مواد شیمیایی یافت شده در بخش هپتان عصاره های، آروماتیزاسیون آندروستندیون را مهار می کنند، بنابراین در تبدیل تستوسترون به استروژن، یک مکانیسم شناخته شده در پاتوژنز BPH، دخالت می کنند.

مهار بیان ژن آروماتاز نیز ممکن است در اثر ریشه گزنه دخیل باشد به نظر می‌رسد که فعالیت تعدیل‌کننده ایمنی U. dioica به بخش‌های پلی‌ساکارید و لکتین آن قابل انتساب است که می‌تواند تکثیر و ترشح اینترفرون لنفوسیت‌های انسانی را تحریک کند.

در نهایت، از نقطه نظر تغذیه، برگ های U. dioica حاوی مقادیر قابل توجهی اسیدهای آمینه ضروری، اسیدهای چرب ضروری، مواد معدنی و ویتامین ها هستند.