این مطالعه از تحلیل چینی آلات بهداشتی کرد عاملی تاییدی (CFA) برای آزمایش متغیرهای پنهان پیشنهاد شده با استفاده از چارچوب نظری استفاده کرد.
تمام تحلیلهای SEM با Amos نسخه 7.0 با استفاده از تخمین حداکثر احتمال با خطاهای استاندارد و ضرایب پارامتر SEM انجام شد.
مقدار P <0.05 (دو طرفه) سطح معنی داری آماری بود.
در این مطالعه چینی آلات بهداشتی از آزمون χ2 و برخی شاخصهای برازش مدل برای ارزیابی برازش مدل استفاده شد.
شاخص های برازش مدل شامل شاخص برازش هنجاری، شاخص برازش مقایسه ای (CFI) و ریشه میانگین مربعات خطای تقریب (RMSEA) بود.
علاوه بر این، معیار اطلاعات آکایک (AIC) نیز برای ارزیابی مدل مورد استفاده قرار گرفت.
با این حال، هیچ آزمون کلی برازش مدل برای چنین مدلی در دسترس نبود، در این صورت توصیه میشود مدلی با کمترین مقدار AIC ترجیح داده شود.
روایی پرسشنامه توسط EFA و CFA مورد بررسی قرار گرفت.
بر اساس نتایج چینی بهداشتی آماتیس، از تحلیل مسیر با متغیرهای برای تحلیل تأثیر عوامل فرضی بر رفتارهای دستشویی رفتن دانشآموزان استفاده شد.
شاخص هایی مانند مقدار χ2، CFI، AIC و دیگران نیز برای هدایت اصلاح مدل استفاده شدند.
پیشرفت تجزیه و تحلیل در شکل 2 نشان داده شده است.
جدول 1 توزیع ویژگی های جمعیت شناختی دانش آموزان و دفعات دفع ادرار و مدفوع دانش آموزان را نشان می دهد.
در مجموع به 761 دانش آموز این پرسشنامه داده شد که 50 درصد هر یک از پسران و دختران عمدتاً در محدوده سنی 9 تا 14 سال را شامل می شد.
نرخ بازیابی چینی بهداشتی ساختمانی 100٪ بود دادهها نشان داد که بیش از 90 درصد دانشآموزان از توالت مدرسه برای دفع ادرار با دفعات 3-6 در روز استفاده میکردند.
نزدیک به نیمی از دانش آموزان گهگاه در توالت مدرسه مدفوع می کردند.
بیش از 16 درصد از دانش آموزان هرگز از توالت مدرسه برای اجابت مزاج استفاده نکردند.
- منابع:
- تبلیغات: