یک نظرسنجی از مصرف کنندگان بادام زمینی آستانه در سه شهر بزرگ (لیلونگوه، بلانتایر و مززو) مالاوی انجام شد.
دعوتنامهها برای شرکتکنندگان از طریق آگهیها، پوسترها و بیلبوردها ارسال میشد که در آن اهداف مطالعه و معیارهای ورود، از جمله موارد دیگر، به اختصار توضیح داده میشد.
در هر شهر، شرکت کنندگان در یک مکان تعیین شده حاضر شدند و پرسشنامه ای را در حضور محققین تکمیل کردند.
169 شرکت کننده در لیلونگوه (مرکز)، 162 نفر در بلانتایر (جنوب) و 158 نفر در مززو (شمال) استخدام شدند.
شرکت کنندگان بادام زمینی اصفهان از نظر جنسیت، سن، سطح تحصیلات، شغل و درآمد ماهانه متفاوت بودند.
فقط بزرگسالان مالاویایی (18 ساله یا بالاتر) که تصمیمات مستقل انتخاب غذا را می گیرند، شرکت می کنند.
همه رویههای اخلاقی آزمودنیهای انسانی مطابق با تأیید هیئت بررسی نهادی دانشگاه جورجیا (شماره تأیید IRB: STUDY00004112) دنبال شدند.
پرسشنامه به زبان انگلیسی، زبان رسمی، و چیچوا، زبان اصلی محلی در مالاوی ارائه شده است.
پرسشنامه بادام زمینی غلاف دار به زبان محلی ترجمه و توسط دو مترجم مستقل به انگلیسی برای دقت و معادل سازی خوب ترجمه شد.
پرسشنامه دارای سه بخش بود.
بخش اول در مورد مصرف بادام زمینی و ترجیحات و سپس بخشی در مورد نئو هراسی غذایی بود.
در بخش اول، از شرکت کنندگان خواسته شد که تمام محصولات بادام زمینی را که مصرف کردهاند، و تعداد دفعات مصرف محصولات بادامزمینی را ذکر کنند.
سپس از آنها خواسته شد که ترجیح داده شده ترین شکل یا محصول بادام زمینی خود را ذکر کنند و دلایل انتخاب خود را بیان کنند.
در بخش نئو هراسی بادام زمینی گلستان، از شرکت کنندگان پرسیده شد که آیا غذاهای جدید (ناآشنا) یا محصولات غذایی را امتحان خواهند کرد.
برای کسانی که اعلام کردند غذاهای جدید را امتحان نمی کنند، دلایل ترس از غذاهای جدید و آنچه می تواند آنها را وادار کند، در صورت امکان، غذاهای جدید را امتحان کنند، از طریق سؤالات باز خواسته شد.
بخش آخر در مورد اطلاعات جمعیت شناختی و اجتماعی و اقتصادی شرکت کنندگان بود.
اطلاعات مربوط به جنس، سن، بالاترین سطح تحصیلات، شغل و درآمد ماهانه جمع آوری شد.
- منابع:
- تبلیغات: